اصول طراحی کارت ویزیت – چهار فصل کاربردی برای طراحی اصولی کارت ویزیت

پیکسیل: اصول طراحی کارت ویزیت / آیا تا به حال در نظر گرفته اید که چه چیزی کارت ویزیت شما را متمایز می کند؟ این سؤال بسیار انگیزه بخشی برای رعایت اصول طراحی کارت ویزیت شما است. راهنمای زیر برای توضیح هر جنبه ای از طراحی کارت ویزیت شامل هماهنگی، کنتراست، نزدیکی و تکرار ایجاد شده است. در ادامه با پیکسیل همراه باشید:

8 فصل کاربردی برای طراحی اصولی کارت ویزیت

فصل 1: اصول اساسی طراحی کارت ویزیت را بشناسید:

اصول اساسی طراحی کارت ویزیت را بشناسید

طراحی کارت ویزیت شما باید چهار اصول اساسی طراحی را رعایت نماید: هماهنگی، کنتراست، نزدیکی، و تکرار. این اصول طراحی را با هم در فضای کوچکی از یک کارت ویزیت که آغاز گر روابط تجاری شما است، دنبال می کنیم.


فصل 2: چیدمان

ترتیب استراتژیک عناصر متن و گرافیک یک اتصال بصری برای خواننده را فراهم می کند. هماهنگی این عناصر نشان دهنده یگانگی و پیوستگی اطلاعات در کارت ویزیت شما است. برای ایجاد یک نگاه خاص یا جلب توجه از جابجایی یا یک تغییر ساختار شکن جالب استفاده کنید. از ترتیب چپ چین و راست چین استفاده کنید.

با استفاده از اصول هماهنگ سازی متن و تصویر می توانید کسب و کار خود را بدرستی در قالب یک کارت ویزیت نشان دهید. اما چگونه؟

اتصال بصری از طریق متن مناسب و هماهنگی گرافیکی به دست می آید. هر عنصر کارت ویزیت باید با عنصر دیگری ارتباط برقرار کند. چشم انسان بطور طبیعی یک خط نامرئی را در جایی که متن و گرافیک روی کارت قرار دارد، دنبال می کند.

شکل 2 – ترازبندی

تراز بندی:

به شکل 2 دقت کنید، در کارت ویزیت اولی عناصر یکپارچه نیستند. متن در تصویر گم شده است و ناهماهنگی و عدم ارتباط منطقی بین عناصر دیده می شود. چشم به سختی اطلاعات تماس را می بیند و محتوای آن مغز ارتباط بر قرار می کند. در مجموع طراحی شلخته و نامتعادل است.

اما در کارت ویزیت پایینی متن راستچین شده است و اتکای خوبی با لبه کارت پیدا کرده است، عناصر با یک خط نامرئی از بالای سمت راست کارت به پایین سمت چپ کشیده است و احساس یکپارچگی و سازمان را نشان می دهد. متن متناسب با تصویر است و اطلاعات برای خواندن آسان تر است.

 

تلاش برای وحدت عناصر:

دستیابی به وحدت و تعادل در کارت ویزیت نیازمند هماهنگی عناصر کارت ویزیت شما است که در نهایت وحدت و یکپارچگی کارت ویزیت شما را به همراه دارد.

این به نوبه خود منجر به سازماندهی انتقال محتوا به مخاطب می شود که یک معیار کلیدی برای ارزیابی یک کارت ویزیت موفق است. استفاده از ترازو برای ایجاد توازن در کارت ویزیت بسیار مهم است.

چیدمان مناسب:

با توجه به قرار دادن عناصر مختلف در کارت ویزیت، سعی کنید این عناصر را با یکدیگر ترکیب کنید! آنها مجبور نیستند کنار یکدیگر قرار بگیرند تا با ضرورتا با هم هماهنگ شوند. قرار دادن متن و گرافیک به طور استراتژیک یک اتصال بصری موثر ایجاد می کند. به عنوان یک متخصص گرافیک به یاد بیاورید که “قوانین سوم” هنرمند را متمایز می سازد که در آن با قرار دادن عناصر غیر هم محور، تعادل و زیبایی ایجاد می کند.

تطبیق:

از هر کارت ویزیت بیش از یک نوع تراز (چپ، مرکز یا راست) استفاده نکنید، مگر اینکه طراحی شما متکثر باشد. عناصر را بدون فکر و منطق در هرجایی قرار ندهید. البته منظور از منطق همیشه همانند سازی یا قرینه سازی نیست. همیشه از هم ترازی محور استفاده نکنید. سعی کنید با استفاده از سبک های گوناگون چپ و راست برای یک زاویه دید جالب تر تلاش کنید.

 

این مطلب در حال بروز رسانی است، لطفا شکیبا باشید و نظرات خود را در پایین این مطلب با ما در میان بگذارید.


فصل 3: کنتراست کلید است

شاید موثر ترین راه برای افزایش جذابیت کارت ویزیت شما از طریق رعایت کنتراست باشد. کنتراست زمانی اتفاق می افتد که عناصر مختلف کارت ویزیت شما نظیر متن، عکس، پس زمینه و غیره با وضوح مناسبی دیده شود. عناصر باید کاملا متفاوت باشند! هرچیزی که بین آنها ممکن است منجر به هرج و مرج شود و دید را به یکنواختی نزدیک کند باید پرهیز کنید.

برای رسیدن به کنتراست مناسب در کارت ویزیت خود، با این عناصر به خوبی کار کنید: رنگ، فرم، اندازه، وزن و فضای سفید.

شما در مقایسه دو تصویر فوق متوجه برجستگی آفتابگردان رنگارنگ که زنده می نمایاند هستید. کنتراست یعنی زنده بودن کارت ویزیت شما. البته نه فقط رنگ بلکه دیگر عناصر یعنی نور و تضاد بین فضاهای مثبت و منفی طرح نیز مطرح است.

معرفی عناصر کنتراست:

بیایید نگاهی به عناصر سازنده، متضاد و آنچه که آنها در مورد ایجاد یک کارت ویزیت به خوبی رعایت شده است داشته باشیم.

رنگ ها –  رنگ های متنوع را می توان با تصاویر، تایپ و پس زمینه به دست آورد.
فرم –  فرم به اشکال یا زاویه و حتی تایپوگرافی در متن اشاره می کند.
اندازه –  اندازه به ابعاد مربوط به متن اشاره دارد.
وزن –  وزن به ضخامت در متن اشاره می کند.
فضای خالی –  فضای خالی فضای استفاده نشده بین تصاویر کارت ویزیت و متن است.

حال به تشریح هر یک از موارد فوق می پردازیم:

با استفاده از رنگ

به یاد داشته باشید که قوانین رنگ های گرم مانند قرمز، پرتقال، زرد و سبزی های سبک تر به جلو پرش می کنند در حالی که رنگ های سرد مانند بلوز، بنفشه و سبز آبی از چشم می افتد.

رنگ های سرد اغلب می توانند در طراحی ویزیت موثر باشند.

پیدا کردن تعادل بین رنگ پس زمینه و پیش زمینه برای طراحی شما ضروری است. با استفاده از ترکیب رنگ ها با احتیاط، اما کنتراست قابل توجهی ایجاد کنید. با طبیعت، جذب رنگ های گرم می شویم، اما رنگ های سرد کنتراست ایجاد می کنند.

 

اینفوگرافی ترکیب رنگ ها یا چرخ رنگ

هنگام طراحی کارت کسب و کار خود از یکی از این ترکیب رنگهای فوق استفاده کنید.

رنگ های تکمیلی آنهایی هستند که از روی یکدیگر در یک چرخ رنگ هستند. از یکی به عنوان رنگ اصلی خود استفاده کنید و دیگری به عنوان رنگ فرعی.
رنگ های سه گانه اغلب هیجان و علاقه ایجاد می کنند. برای تشکیل سه گانه، یک رنگ و سپس هر چهار رنگ را انتخاب کنید. به عنوان مثال، مثلث برای بنفش، قرمز، شامل آبی-سبز و نارنجی-زرد است.
رنگ های مشابه آنهایی هستند که در کنار هم قرار دارند، با هم همین احساسات را به اشتراک می گذارند.

 

فرم

فرم به شکل حروف در متن شما اشاره دارد. شما می توانید کنتراست را در سوئیچ ساده بین حروف کوچک و حروف بزرگ دریافت کنید. اگرچه استفاده از تمام حرف های بزرگ توصیه نمی شود، اما می توان آنها را برای نمایش کنتراست استفاده کرد. تعدادی از قلمها دارای گزینه Small Caps است که کنتراست جالبی ایجاد می کند.

اندازه

اندازه به وضوح تفاوت بین نوع بزرگ و نوع کوچک است. مهم است که اندازه متناسب باشد. اگر عنوان شما 16pt باشد، زیرنویس یا متن زیر باید به اندازه 4 تا 6 امتیاز کوچکتر باشد. استفاده از اندازه مناسب برای عنوان کارت ویزیت شما یکی از مهمترین گزینه های قالب بندی است. کارت ویزیت کوچک است، اما فونت می تواند بزرگ باشد. تنظیم اندازه اندازه بین 10pts و 20pts قبل از تصمیم گیری در بهترین اندازه. هنگام انتخاب اندازه نوع، عدد ها را حساب کنید.

 

ضخامت (bold)

ضخامت به تاثیرگذاری هر کدام از متن های کارت ویزیت اشاره دارد، که به طور کلی مواردی نظیر نور، نظم، بولد یا بولدتر. شبیه اندازه، در ضخامت متون هم شجاع باشید. هنگامی که یک متن را انتخاب می کنید، گزینه های ضخامت را برای یک عنوان مؤثر تعیین کنید. قبل از استفاده از هر تصویری در کارت ویزیت، ممکن است لازم باشد آن را با استفاده از بسیاری از نوشته های مهم  و فوری نمایش دهید.

 

فضای خالی یا سفید

فضای سفید فضایی بین متن و تصاویر است. تعادل فضای سفید در قالب یک کارت بازرگانی عالی مهم است. فضای سفید کم بموجب آشفتگی می شود که به چشم خواننده ناخوشایند است.

قرار دادن عناصر با فضای خالی یا سفید مناسب قبل و بعد، برای طراحی بسیار مهم است. از فضای خالی نترسید. ممکن است لازم نباشد همه این موارد را در کارت کسب و کارتان وارد کنید. فضای سفید – هرچند که همیشه سفید نیست – می تواند یک نگاه پاکیزه و حرفه ای به کارت کسب و کار شما به ارمغان بیاورد.


فصل 4: طراحی کارت ویزیت را از کجا شروع کنیم!

با چیزی که دوست دارید شروع کنید. یک تصویر ممکن است ارزش هزار کلمه داشته باشد، اگر چیزی پیدا کرده اید که ارتباط شما با مفهوم کسب و کارتان را پیدا کند، شروع کنید … . هنگامی که یک تصویر دارید تنظیم تراز، کنتراست، نزدیکی و گزینه های تکراری که با تصویر شما مطابقت دارند را انتخاب کنید.

اگر تصویری ندارید، با رنگ شروع کنید. رنگ های مورد نظر خود را براساس راهنمایی های چرخ رنگ انتخاب کنید و سپس تصویری را انتخاب کنید که با آن رنگ ها مطابقت داشته باشد و همچنین مفهوم کسب و کار شما را برآورده کند.

برای شروع تجربه با الگوها، تصاویر، رنگ ها، نوع و غیره – مجموعه طراحی کارت ویزیت را مشاهده کنید.


جمع بندی

حالا بگذارید همه چیز را مرتب کنیم …

هم ترازی
هماهنگی متن و عناصر گرافیکی یک اتصال بصری را برای خواننده در مشاهد کارت ویزیت شما فراهم می کند، این موضوع نشان دهنده یکپارچگی و ارتباط در اطلاعات شما است. برای ایجاد یک تصویر خاص، از جانب چپ، راست و محور مرکزی استفاده کنید. یک خط برای اینکه چشم دنبال کند ایجاد کنید.

تضاد
کنتراست به نوع، خط، رنگ، سایه، قوانین، فاصله، و گرافیک ترجمه می شود … حداقل! کنتراست یک فرصت برای ایجاد کارت ویزیت برجسته و شفاف است. چشم انسان با کنتراست مناسب به طرف طرح کشیده می شود. کنتراست ایجاد علاقه بصری است.

نزدیکی
عناصر کارت کسب و کار که مرتبط هستند مانند تلفن، ایمیل و آدرس وب به طور کلی باید در نزدیکی هم گروه بندی شوند. اقلام غیر مرتبط نباید گروه بندی شوند. با دسته بندی فیزیکی اقلام مرتبط و جداسازی موارد غیر مرتبط، کارت ویزیت به نظر می رسد سازماندهی شده است.

تکرار
استفاده از تکرار در رنگ ها، تایپ، گرافیک و سایر عناصر می تواند طراحی شما را تقویت و یکپارچه نشان دهد و بر علاقه بصری کارت ویزیت شما افزوده شود. تعادل استراتژیک را در عناصر مکرر پیدا کنید، اما نه یک قاطعیت. تکرار می تواند ارتباط و یکپارچگی را در طراحی شما نشان دهد و از طرفی یکنواخت و کسل کننده به نظر برسد.

آیا نظری دارید؟ آیا مقالات پیسکیل را دوست داری؟ لطفا افکار و نظرات خودتون رو از طریق فرم زیر با ما به اشتراک بگذارید!

برگرفته از بیزینس کارت

لطفا این مطلب را بدون اشاره به منبع با لینک فعال نشر ندهید.

 

نویسنده: پیکسیل / خرید و فروش عکس و گرافیک لایه باز

پیکسیل یک فروشگاه تعاملی و دو طرفه در پهنه وب جهان گستر است که برای دانلود رایگان، خرید و فروش تصاویر، طرح های گرافیکی لایه باز بر پایه استوک فوتو طراحی و راه اندازش شده است. تا بی نهایت با ما همراه باشید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *