پیکسیل: قواعد ساخت اینفوگرافی

پیکسیل: قواعد ساخت اینفوگرافی : اینفوگرافیک ‌ها یا گرافیک‌های اطلاع رسان نمایشگران تصویری اطلاعات و داده‌ها هستند.این نگاره‌ها در جاهایی که نیاز به توضیح ساده و یا سریع داده‌ها است، استفاده می‌شوند.

سامانه خرید و فروش فایل های لایه باز اینفوگرافی

استفاده از گرافیک‌های اطلاع رسان باعث می‌شود بیننده با نگاهی کوتاه حجم قابل توجهی از اطلاعات را که شکل نوشتاری آن ممکن است مقاله بلند بالایی را تشکیل دهد، به سادگی از طریق بصری دریافت کند و حتی آن را به خاطر بسپارد.

اولین اینفوگرافیک ها را می توان در نگاره های داخل غار انسان های نخستین یافت. با گذشت زمان و پیشرفت بشر ، اینفوگرافیک ها جنبه علمی تر و کاربردی تری به خود گرفتند .

 

به گونه ای که اواخر سال 1400 میلادی لئوناردو داوینچی برای بیان ایده ها و تشریح مسائل علمی خود از اینفوگرافیک استفاده نمود. یکی از نخستین اینفوگرافیک های مدرن و کاربردی ، در کتاب اطلس سیاسی و تجاری ویلیام سیلوستر مورد استفاده قرارگرفت. این کتاب توسط هیستوگرام‌ها و چارت‌های میله‌ای، اقتصاد انگلستان قرن 18 را توضیح داده بود.

مغز ما علاقه زیادی به تحلیل و ذخیره اطلاعات به صورت بصری دارد. حتی ارتباط میان اشیا و اطلاعات را به شکل بصری ذخیره می‌کند نه لغوی. برای مثال به سه لغت مداد، تلفن و تلویزیون فکر کنید- چه چیز اول به ذهنتان می‌آید؟

آیا به حروف تشکیل دهنده این لغات فکر می‌کنید یا به شکل فیزیکی آنها؟ پس همانطور که مشاهده می‌کنید درک و یادگیری صورت فیزیکی و بصری داده ها و اطلاعات برای مغز ما به مراتب آسانتر از فهم شکل نوشتاری آنها است.

از اينفوگرافی به عنوان يك ابزار كار استفاده مي‌كنند. ابزاري كه دو هدف عمده را پوشش مي‌دهد: كمك به نمايش سريع، واضح و زيباي ايده‌هاي پيچيده و نشر اطلاعات و داده‌ها به صورت بصري و سهل‌الوصول. استفاده از گرافیک اطلاع رسان باعث می‌شود بیننده با نگاهی کوتاه حجم قابل توجهی از اطلاعات را که شکل نوشتاری آن ممکن است مقاله بلند بالایی را تشکیل دهد، به سادگی از طریق بصری دریافت کند و حتی آن را به خاطر بسپارد.

اینفوگرام (Infogram) یا اینفوگراف (Infograph) چیست؟

واژه اينفوگراف (Info graphic) خلاصه شده‌اي از Information Graphic است .امروزه اينفوگراف ها را زياد در اطراف خود مشاهده مي‌كنيم، كتاب‌هاي كودكان، اخبار، نقشه‌ها و ارائه اطلاعات علمي، همه به نوعي از اينفوگراف به عنوان يك ابزار كارا استفاده مي‌كنند. ابزاري كه دو هدف عمده را پوشش مي‌دهد: كمك به نمايش سريع، واضح و زيباي ايده‌هاي پيچيده و
نشر اطلاعات و داده‌ها به صورت بصري و سهل‌الوصول.

قواعد ساخت اینفوگرافی :

•سازمان‌دهی ( چه میزان جزئیات نیاز است و کجاها باید تاکید بیش‌تر نمود؟)
• نمایان سازی ( دیگران باید به سادگی بتوانند اینفوگراف را ببینند و از آن استفاده کنند)
• زمینه و بافت ( آیا بینندگانتان تحمل دیدن اینفوگراف شما را دارند؟)
• ساده سازی ( متون و رنگ‌ها نباید بر کلیت کار غالب باشند)
• تعادل ( اطلاعات خیلی زیادی ارائه نکنید در عوض وضوح را بالا ببرید)
• رابطه علت و معمولی ( نمایش علت ومعلول‌ها در رابطه‌ها نشان داده شوند )
• نمایش تضادها و مقایسه‌ها
• چند بعدی بودن ( این هدف اصلی اینفوگراف است)
• یکپارچگی (انسجام در طرح موضوعات)

 

لطفا نظرات خود را با در میان بگذارید و همچنین برای مطالعه مطالب بیشتر به “آموزش گرافیک” مراجعه فرمایید.

نویسنده: پیکسیل / خرید و فروش عکس و گرافیک لایه باز

پیکسیل یک فروشگاه تعاملی و دو طرفه در پهنه وب جهان گستر است که برای دانلود رایگان، خرید و فروش تصاویر، طرح های گرافیکی لایه باز بر پایه استوک فوتو طراحی و راه اندازش شده است. تا بی نهایت با ما همراه باشید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *