پیکسیل: چهار نکته ای که در هنگام طراحی گرافیک باید به آن توجه داشت

پیکسیل: چهار نکته ای که در هنگام طراحی گرافیک باید به آن توجه داشت

شما هم ممکن است برایتان این اتفاق بارها افتاده باشد، اینکه گاهی اوقات طراحی فوق العاده ای انجام میدید و به قول معروف خودتان نیز از طرح راضی هستید، و در عین حال مواقعی هم بوده که خیلی سعی میکنید طراحیتان باب میلتان شود و اجزای درون طرح با هم هماهنگ شوند و ارتباط برقرار کنند، اما نمی شود که نمی شود!

4 نکته ی مهم در هنگام طراحی گرافیک که نادیده گرفته می شوند!

روی دادن همچین مشکلی، خیلی هم تصادفی و ناخودآگاه نیست! بلکه اکثر مواقع خودمان باعث بروز این مشکل و ناهماهنگی میشویم! نادیده گرفتن و رعایت نکردن موارد زیر از مهمترین عوامل بروز این مشکل در هنگام طراحی میباشند که اگر بهشان توجه شود، بسیاری از مشکلات حل میشود:

یک » وقت طراحی: این مورد رو خودم شخصا تجربه کردم و بهش ایمان دارم. به نظرم بهترین وقت و مناسب ترین ساعات برای طراحی، صبح ها (چیزی بین 6 تا 12 ظهر) و شب ها (چیزی بین 10 تا 4 بامداد) هست. نظر من این است که از طراحی در هنگام غروب (چیزی بین 4 تا 7 بعد از ظهر) تا حد امکان بپرهیزید مگر اینکه عجله داشته باشید! در ساعاتی به جز زمان هایی که ذکر شد نیز میتوانید طراحی هایتان را انجام دهید. اما مفیدترین ساعات، همان است که اشاره شد! و البته این رو هم مدنظر داشته باشید که این مورد صد در صد نیست و استثنا همیشه وجود دارد!

 

دو » محیط استقرار: سعی کنید برای طراحی، مکانی آرام و با دمای معمولی و دارای نوری مناسب را انتخاب کنید و این رو بدونید که یک گرافیست موفق، بهترین مکان رو برای استقرار انتخاب میکنه!
اگر اتاق خودتان را به عنوان یک مکان مناسب انتخاب کرده اید، قبل از شروع، کمی اطرافتان را خلوت کنید و لوازم اضافی را بردارید و سر جایشان بگذارید. یک طراح ماهر همیشه به نظافت محیط کاریش اهمیت میده و اون رو لازمه ی وظایفش میدونه! پرده ی اتاقتان را نیز کنار بکشید و بگذارید نور وارد اتاقتان بشود و اگر سروصدای بیرون از محل استقرار زیاد نبود و اذیتتان نمی کرد، پنجره ی اتاق را نیز باز کنید و بگذارید هوای داخل اتاق عوض شود و خلاصه تا حد امکان برای خود محیط دنجی درست کنید و از طراحی لذت ببرید!

 

سه » موسیقی: یکی از موثرترین مواردی که فوق العاده روی طراحی تاثیر میگذاره، موسیقی هست!

 

1. سبک فانتزی: برای طراحی هایی با محتوای فانتزی باید برای خود یک محیط شاد مهیا کنید! موسیقی شاد در محیط کاری خود پخش کنید و سعی کنید تا حد امکان سیگنال های شاد و زیبا را از موسیقیِ در حال پخش، دریافت کنید و آن را به همان شکل روی طرح پیاده سازی کنید! اگر بخواهید، میتوانم بگویم که خودم در هنگام این نوع طراحی، چه آهنگی رو گوش میکنم!

 

2.سبک سنتی و اسلیمی: برای طراحی سبک های اسلیمی و سنتی، پیشنهاد میکنم که از همان موسیقی های سنتی استفاده کنید. چون تاثیر گذاری فوق العاده ای روی این سبک طراحی دارد. به این دلیل که همیشه موسیقی سنتی رو به همراه طرح های سنتی دیده ایم و این دو را به نوعی در کنار هم و جدا نشدنی میبینیم. پس چه بهتر که محیط را نیز با نوع و سبک طرح مان سازگار کنیم!

 

3.دیگر سبک ها: در کل برای طراحی هایی که انجام میدید و نمیشه سبک و اسم خواصی روش گذاشت، می توانید از موسیقی های ملایم و کلاسیک و از این دست که خودتان با شنیدنش احساس آرامش دارید، گوش کنید.

 

وقتی هنگام طراحی موسیقی گوش میکنید، تمامی افکار و ذهن و روح تان تحت تاثیر موسیقی قرار میگیرد و به همین دلیل وقتی طراحی ای را با موسیقی آغاز میکنید، آن طراحی در قالب همان موسیقی ای که گوش میکنید در می آید و دیگر این دَستان خالی شما نیست که طرح میریزد، بلکه تمامی حرکاتتان، افکارتان، دیدتان و همه و همه توسط موسیقی تنظیم میشوند و به بهترین شکل ممکن عمل میکنند. امتحان کنید! 😉

 

چهار » روحیه ی مناسب: مطمئن باشید که اگر در وضعیت روحی مناسبی نباشید، هیچ وقت طرح تان مورد پسند واقع نمیشود و فقط دو راه پیش رو دارید:

 

1.با انجام دادن کارهایی که شما را از آن وضع نامطلوب در می آورد، خود را متحول کنید!: قطعا هر کدام از ما در مواقعی ممکن است مسائلی برایمان پیش بیاید که روحیه خود را از دست بدهیم و به قول معروف دپرس شویم و دل و دماغ هیچ کاری را نداشته باشیم…

 

اگر مشکل پیش آمده خیلی بزرگ نباشد و بتوان کاری کرد که از آن حال دربیاییم، پس حتما باید این کار را انجام دهیم. چون هیچ کسی طراحی کردن در چنین وضعیتی را توصیه نمیکند! پس اگر اصرار دارید که طراحی خود را ادامه دهید، ابتدا باید خود را از آن حال دربیارید و هر وقت حالت نرمال پیدا کردید و احساس خوبی داشتید، طراحی را شروع کنید. چند مورد از کارهایی که خودم در اینجور مواقع انجام میدهم را نام می برم:

 

  • – با دوستانتان قرار بگذارید و مثلا برای شام برید بیرون. ترجیحا اگر دوستان دوران دبیرستانتان باشند بهتر است، چون هم یاد گذشته ها می افتید و خاطراتی که با هم داشتید رو مرور می کنید و هم به اندازه ی کافی از مشکلی که برایتان پیش آمده دور خواهید شد!
  • – کارهای متفرقه انجام دهید! مثلا اگر باغچه ای در خانه دارید، برید و بهش برسید و خلاصه صفایی بهش بدید! یا برید و برای نهار و یا شام، یک غذای خوشمزه بپزید و صمیمی ترین دوست خود را دعوت نمایید!
  • – به یک گردش کوتاه یک روزه به همراه بهترین دوستان خود بروید!

 

توجه داشته باشید که در این جور مواقع که روحیه خود را از دست می دهید، باید از تنهایی و دور بودن از دوستان پرهیز کنید و تا میتوانید دور و بر خود را شلوغ کنید و در صورت امکان مشکل خود را با یکی از دوستان درمیان بگذارید!

 

2.طراحی را تا اطلاع ثانوی تعطیل کنید!: اگر شدت ناراحتی و مشکل پیش آمده آنقدر زیاد است که انجام دادن موارد بالا برایتان بسیار سخت است، تنها یک راه دارید! طراحی را تا اطلاع ثانوی تعطیل کنید و تمامی کارهای خود را یا به تعویق بیاندازید و یا کلا کنسلشان کنید. و برای بهبود روحیه خود حتما به یک مسافرت یک هفته ای به نقاط خوش آب و هوا رفته و ترجیحا یک یا چند نفر از صمیمی ترین دوستان را با خود همراه کنید! در طول این مسافرت اصلا به طراحی و موارد مشابه فکر نکنید و فقط و فقط به کارهایی بپردازید که فکرتان را از مشکلات دور می کند!

 

بعد از گذشت یک زمان قابل توجه و کاهش ناراحتی شما نسبت به مشکل پیش آمده، حالا میتوانید طراحی را دوباره آغاز کنید و از کنسل کردن کارهای اخیرتان اصلا نگران و پشیمان نباشید، زیرا که اگر در همان زمان (زمانی که روحیه نامناسب داشتید) طرح ها را آماده میکردید، مطمئنا آن چیزی که میخواستید نمیشد و ممکن بود که طرف درخواست کننده نیز از آن ها خوشش نیاید و این برای شما خیلی ناخوشایند می شد!

 

فروشگاه تعاملی پیکسیل منتظر دیدگاه ها و نظرات شما است.

نویسنده: پیکسیل / خرید و فروش عکس و گرافیک لایه باز

پیکسیل یک فروشگاه تعاملی و دو طرفه در پهنه وب جهان گستر است که برای دانلود رایگان، خرید و فروش تصاویر، طرح های گرافیکی لایه باز بر پایه استوک فوتو طراحی و راه اندازش شده است. تا بی نهایت با ما همراه باشید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *