چگونه یک گرافیست تجاری خوب شوم – قسمت اول

پیکسیل: بگذارید بی مقدمه سراغ اصل مطلب برویم و تعریف شخصیت گرافیست هنری را با یک گرافیست تجاری کاملا جدا کنیم. گرافیست هنری فعالیتی برخواسته از روح هنری با صرف وقت زیاد و بعضا بدون هیج محدودیت زمانی دارد که به انتقال پیام نه چندان صریح بلکه تو در تو به مخاطب می پردازد که همواره کیفیت بر کمیت کار چیرگی محسوسی دارد.

اما در گرافیست تجاری بخصوص بعد کامپیوتری آن جریان فرق می کند، زمان مهم است و پیام صریح منتقل می شود، گاهی ابعاد هنری آن صرف آیتم های نظیر جلب و جذب نظر مخاطبان می شود، جایگاه طرح بسته محل قرار گیری (بیلبورد یا یک بروشور تجاری) متفاوت است و در مجموع از اصولی پیروی می کند که رعایت آن شما را به یک گرافیست موفق تجاری تبدیل می کند. این اصول را در ادامه با هم مرور می کنیم:

گرافیست تجاری

1- شناخت کامل: صحیح است که شما فقط یک گرافیست هستید و بطور مقطعی با کارفرما ارتباط دارید. اما بفهمید کارفرما چه نیازی دارد و قرار است از طرح خود در کجا استفاده کند و چه تاثیری بر مخاطب خود بگذارد. بله این مقدمه یک طراحی خوب و اثربخش است پس تا می توانید از جزئیات سر دربیاورید.

2- مشخص نمودن اجزا: طرح شما دارای چه اجزایی است؟ آرم، شعار تبلیغاتی، کاراکتر تبلیغاتی، توضیحات و … این شما را از سردگمی نجات میدهد و موجب صرفه جویی وقت می شود. در ضمن فراموش نکنید محتوای تایید شده از کارفرما بگیرید تا دائم در حال تغییر متن نباشید خصوص زمانیکه قصد تیپوگرافی دارید.

3- اولویت بندی: طرحی را تصویر کنید که همه اجزای آن یک اندازه با یک برجستگی و کاملا یکنواخت است. بله فاجعه آمیز است و نه تنها چشم را آزرده می سازد سبب عدم انتقال پیام صریح به مخاطب می شود. پس اجزا را اولویت بندی کنید، کارفرمای شما قصد برند سازی چه نامی را دارد نام حقوقی، حقیقی یا فقط محصول، به عنوان مثال تبلیغ نام تجاری “ایستک” تبلیغ نام حقیقی “املاک علی محسنی” و نام محصول “ذرت نمکی” و غیره..

(پایان قسمت اول)

نویسنده : سهیل پروازی

منتظر مقالات بعدی ما در پیکسیل باشید و به سی نایس هم برای دریافت فایل های گرافیکی سر بزنید.

 

نویسنده: پیکسیل / خرید و فروش عکس و گرافیک لایه باز

پیکسیل یک فروشگاه تعاملی و دو طرفه در پهنه وب جهان گستر است که برای دانلود رایگان، خرید و فروش تصاویر، طرح های گرافیکی لایه باز بر پایه استوک فوتو طراحی و راه اندازش شده است. تا بی نهایت با ما همراه باشید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *