چگونه یک گرافیست تجاری خوب شوم – قسمت دوم

پیکسیل: با فرض اینکه قسمت اول (گرافیست تجاری) این نکات را خوانده اید در خدمت شما هستیم، البته شاید قبل از شروع نکات جدید ذکر این موضوع که هر کاری نیاز به تجربه دارد خالی از لطف نباشد، پس تمرکز کنید و در هر کاری که هستید بویژه گرافیست بود، به کسب تجربه بپردازید و کمتر از شاخه به شاخه ای دیگر بپرید. اشتباهی که اکثر ما تا سن 30 سالگی و شاید هم بیشتر به آن دچاریم. به هر حال خوشحالم در خدمت شما با ذکر نکته های بیشتری هستم:

چگونه یک گرافیست تجاری خوب شوم

4- توجه به فرهنگ: بله فرهنگ، زیاد واژه دکوری برای کار نیست و واقعا هم کاربردی است، اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که در کار گرافیک خود به تمپلیت های آماده گرافیکی مراجعه می کنید باید بسیار دقت بیشتری به تفاوت فرهنگی، رنگ شناسی و طرح و زوایا باشید. به عنوان مثال طراحی یک لیبل زعفران یا طراحی یک کاتالوگ معماری ساختمانی یا پوستر یک همایش محیط زیست یا بروشور معرفی یک موسیقی سنتی اشکال متفاوتی دارد. لطفا دقت کنید و یادتان نرود گرافیست کامپیوتری یا دیجیتال یک هنرمند است فقط کمی پیامش صریح تر و سرعت دست بالاتری دارد.

5- خوب ببینید: برای موضوعات مورد طراحی خود به موارد مشابه مراجعه کنید، نه اینکه بخواهید کپی کنید (البته اقتباس گاهی به کار شما کیفیت می بخشد) پس از رصد موارد مختلف با فرض اینکه ساعتی هم وقت بگذارید شروع به مشخص کردن اجزای اولیه طرح خود طبق موارد گذشته این آموزش کنید. پس می توانید نگاه کنید و خوب ببینید و به عنوان یک گرافیست تجاری رفتار نمایید.

6- ایده پردازی نکنید!: البته در ابتدای کارتان نکنید، زیرا ایده پردازی امروز در اتاق های فکر و پس از ارزیابی سلیقه های مختلف متولد می شود در صورتیکه ابتدای کارتان است و نیاز فراوانی به امید، روحیه و مقادیری پول دارید کار خودتان را سخت نکنید چون ممکن است کارفرمای شما به ازای زمانیکه بابت طرح شما از دست داده است زیاد خوشحال نشود و باعث سرخوردگی شوید یا حتی اگر ایده خوبی هم داشته باشید و تلاش زیادی کرده باشید با سردی کارفرما روحیه تان را از دست بدهید. پس لطفا در ابتدای فعالیت خود کارتان حتی المکان بدون ریسک باشد و صریح بدور از تخیل طراحی کنید.

پایان قسمت دوم ( گرافیست تجاری )

نویسنده : سهیل پروازی

منتظر مقالات بعدی ما در پیکسیل باشید و به سی نایس هم برای دریافت فایل های گرافیکی سر بزنید.

اینبار هم ممنون از وقتی که برای خواندن این مطالب گذاشتید.

 

نویسنده: پیکسیل / خرید و فروش عکس و گرافیک لایه باز

پیکسیل یک فروشگاه تعاملی و دو طرفه در پهنه وب جهان گستر است که برای دانلود رایگان، خرید و فروش تصاویر، طرح های گرافیکی لایه باز بر پایه استوک فوتو طراحی و راه اندازش شده است. تا بی نهایت با ما همراه باشید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *