ویژگی های یک گرافیست حرفه ای

اگر قصد ورود به این حرفه را دارید و می خواهید ویژگی های گرافیست حرفه ای را بدانید، خواندن این مطلب خالی از لطف نیست. ما در این مقاله به ویژگی های رفتاری و توانایی های فردی کسانی که می توانند یک گرافیست حرفه ای شوند، پرداختیم. پیکسیل شما را در این مسیر یاری می کند، پس با ما همراه شوید:

گرافیست حرفه ای چه ویژگی ها دارد؟

افرادی که فکر باز و خلاقیت های هنری دارند، می توانند در شغل گرافیک ( به عنوان گرافیست حرفه ای ) اعتبار و جایگاه خوبی کسب کنند. گرافیست ها دارای ذوق هنری بالایی هستند و این افراد در ایران در هنرستان دیپلم می گیرند و ادامه تحصیل در مقطع لیسانس برای کسب اطلاعات بیشتر برای آنها ضرورتی ندارد زیرا می توانند با شرکت در کلاس های هنری و گرافیکی آموزشگاه ها و یادگیری نرم افزارهای گوناگون بهتر از رقیبان خود عمل کنند.

گرافیست حرفه ای سعی بر این دارد تا با مخاطبان خود از طریق تصویر ارتباط برقرار کند و با اشکال،تصاویر و گاهی خطوط پیامی برساند.

گرافیست حرفه ای به روش های مختلف نظیر عکاسی، نقاشی و چاپ سعی می کند تا اثری هنری بر روی اشیا و اجسام بیافریند و به وسیله آن اثر پیامی خاص را انتقال دهد.

گرافیست حرفه ای فردی خوش ذوق در عرصه هنر است که با تکیه بر هنر خود می خواهد پیامی را برای مخاطبانش به تصویر بکشاند.

گرافیست حرفه ای توانمند نه تنها ذهنی خلاق و ایده هایی هنری دارد بلکه در به کار گیری یارانه و نرم افزارهایی که لازمه شغل اوست، فوق العاده توانمند است.

بدست آوردن دانش و مهارت های لازم برای ارائه طرح های گرافیکی از طریق دوره های آموزشی و یا رشته های دانشگاهی بسیار راحت و آسان است و نیاز به زمان و تمرین دارد.

گرافیست حرفه ای هنرمندیست که پس از گرفتن سفارشات به موضاعات آنها می اندیشد و سعی در کسب اطلاعات سپس بسته به توانایی های ذهنی خود و یا با مشورت همکاران دیگری که احتمال دارد وجود داشته باشند، به ایده ای در مورد سفارش دست پیدا کند.

گرافیست ها شغلی پردرآمد و شاد دارند و هنگامی که کار می کنند شور و نشاطی وصف ناپذیر تمام وجودشان را در بر می گیرد و پس از اتمام کار از اثر هنری خود احساس خرسندی و شادمانی می کنند.

این حرفه به شما حس شادمانی و نشاط می دهد و شما را خلاق تر از پیش می کند.

نرم افزارهای گرافیکی که یک گرافیست حرفه ای

نرم افزارهای گرافیکی که یک گرافیست حرفه ای با آنها کار می کند و بهتر است با آنها آشنایی داشته باشد و حداقل یک یا دو پروژه با آنها انجام داده باشد.

  • این نرم افزارهای گرافیکی عبارتند از:

Photoshop – Flash – Corel – Premiere – Illustrator – Fireworks – InDesign – Visio3D Studio MAX

گرافیست حرفه ای باید در زمینه های مختلف گرافیکی و هنری مهارت داشته باشد.

  • این مهارتها عبارتند از:

-مهارت کار با کامپیوتر و نرم افزارهای گرافیکی

-مهارت در طراحی
-مهارت های ارتباطی
-تحصیلات مرتبط
-ایده های نو
-مهارت های هنری و تصویر سازی
-طراحی وبسایت
-عکاسی

مزایای شغلی گرافیست حرفه ای
گرافیست حرفه ای می تواند دراستخدام سازمان یا شرکتی باشد یا خود به صورت مستقل سفارش بگیرد و کار را انجام دهد.

گرافیستی که به صورت مستقل کار می کند می تواند در هر مکانی که دوست دارد کار کند و دورکاری انجام دهد.

گرافیست فریلنسر فردی است که به صورت مستقل و اینترنتی در سایت های فریلنسری سفارش کار گرافیکی را می پذیرد و پس از اتمام کار فایل نهایی را از طریق اینترنت برای کارفرما آپلود می نماید.

گرافیستی که در شرکت کار می کند، اصولاٌ حقوق ثابتی دارد و ساعت کار مشخصی دارد و باید حتماٌ در محل کار در آن ساعات حضور داشته باشید اما گرافیستی که به صورت فریلنسری کارمی کند،ساعت کاری انعطاف پذیری دارد و می تواند درآمد زیادی در مدت کوتاهی با گرفتن سفارشات متعدد کسب کند.

گرافیست حرفه ای چه خدماتی انجام می دهد؟
گرافیست حرفه ای با مشتریان درباره سفارش مورد نظرشان و ویژگی های این سفارش صحبت می کند.

او به مشتریان خود انتخاب های متفاوتی که برای اجرای کار فرا روی آنها قرار دارد را به همراه محاسن و معایب هر کدام توضیح می دهد تا شما را در تصمیم گیری بهتر برای انجام سفارش کمک کند.او نمونه طرح هایی آماده دارد تا به مشتری نشان دهد و سفارش او را به نام خود ثبت کند.

گرافیست حرفه ای معمولاٌ از نرم افزارها و برنامه هایی استفاده می کند تا کارهای گرافیکی را برای او راحت تر کند و طرح های او را پر رنگ و لعاب تر کند.

او اندازه،رنگ وقالب نوشتاری را رعایت می کند و فایل نهایی را با رعایت مشخصات طرح ارائه می دهد و دستمزد خود را دریافت می کند. بودجه و زمان پروژه برای هر پروژه متفاوت است و بسته به کار انجام شده و سفارش مشتری مبلغی تعیین می شود و پس از ارائه کار پرداخت می گردد.

موقعیت های شغلی گرافیست حرفه ای
گرافیست ها بهتر است موقعیت های شغلی متفاوتی را تجربه کنند زیرا کسب تجربه برای موفق شدن در این شغل بسیار مهم است و نباید زمان را برای کسب تجربه بیشتراز دست داد.

گرافیست ها گاهی برای چند شرکت یا سازمان همزمان کار کنند. سازمان هایی نظیر صدا و سیما، وزارت ارشاد، شرکت های تبلیغاتی، چاپخانه ها، مراکز آموزشی وشرکت هایی که در امر بازاریابی و فروش فعال هستند، گرافیست استخدام می کنند.

ایران کشوری است که تعداد مصرف کنندگان آن زیاد است و خرید و فروش کالا در این کشور وضعیت خوبی دارد و میل مردم به خرید و مصرف کردن کالاها رو به افزایش است.

در این اوضاع فروشندگان وتولیدکنندگان کالاها برای فروش بیشتر کالاهایشان به تبلیغات و طرح های هنری تبلیغاتی نیازمند تراز پیش هستند.

تعداد استخدام ها در کشور ایران گزارش نمی شود و به همین دلیل نمی توان گفت چند گرافیست حرفه ای در ماه جذب بازار کار می شوند اما به جرات می توان گفت که با مصرف گرا شدن هر چه بیشتر مردم تعداد بیشتری گرافیست شاغل شده اند.

سازمان ها و شرکت ها به بازاریابی و تبلیغات توجه ویژه ای د ارند و این توجه هر سال پررنگ تر می شود. از بازاریابی و تبلیغات که بگذریم به حوزه تصویرسازی و طراحی می رسیم که بسیار شیرین تر و هنرمندانه تر است.

فارغ التجصیلان رشته گرافیک مانند سایر رشته ها در ایران زیاد هستند و رقابت در این شغل چشمگیر است.

افراد مستعد،پرتلاش،کوشا، با اعتماد به نفس و دارای عزم راسخ در این رقابت پیروز خواهند شد و بازار کار مناسبی را به خود اختصاص خواهند داد.

درآمد و حقوق گرافیست حرفه ای در ایران
گرافیست ها از جمله هنرمندانی هستند که اگرچه جامعه بیش از حد به آنها نیازمند است اما حقوق آنها وابسته به پارامترهای متفاوتی متغیر است و شاید از نظر حقوقی جذابیت خاصی برای علاقمندان به این حرفه نداشته باشد. درآمد گرافیست کارها بر اساس آمار سال 1395 که از گروه های مختلف شغلی گرفته شده است، متوسط در آمدی در حدود پایه حقوق وزارت کار دارند.

متوسط حقوق و درآمد گرافیست در اواخر سال درآمد ماهیانه یک میلیون تومان با حداقل درآمد 700 هزار تومان و حداکثر درآمد 2 میلیون تومان برآورد شده است.

این آمار از گرافیست های حرفه ای شاغل در شرکت یا سازمان های دولتی و خصوصی گرفته شده است.

بدیهی است که کارآفرینان در این حوزه آماری از حقوق خود و چرخه مالی حساب های شخصی و کسب و کار خود نمی دهند تا راحت تر درآمد هنگفتی را بدون رقیب کسب کنند.

این درآمد بسته به میزان فعالیت، تخصص، تلاش و پشتکارشان نرخ متفاوتی دارد.

درآمد گرافیست حرفه ای در سایر کشورهای جهان
در کشور آمریکا که کشوری با درآمد بالا وبسیار پیشرفته است، متوسط درآمد 43.500 دلار سالانه برای گرافیست ها و ۴۴,۱۰۰ دلار مطابق با آخرین آمارها در سال ۲۰۱۳ بوده است.

در کشور استرالیا وضع برای گرافیست ها بسیار بهتر از آمریکا است و متوسط درآمد 48000 دلار سالانه برای هر گرافیست گزارش داده شده است.

در کشور انگلستان متوسط درآمد سالانه بسته به تجربه و سابقه کاری متفاوت است.

این متوسط درآمد برای گروه تاره کار حدود ۲۳.000دلار، برای گروه باتجربه بین ۲۹.۰۰۰ تا ۴۵.۵۰۰ دلار و برای گروه ارشد بیش از ۷۵.۰۰۰ دلار می باشد.

نتیجه گیری:

هر فردی مهارتهای به خصوصی دارد و با استفاده از این مهارتها می تواند به کسب و کار خاص خود مشغول شود. اگر شما فردی هستید که مهارتهای گرافیکی و هنری دارید و یا قادر به بدست آوردن این مهارتها یا پرورش آنها در خود هستید و به شغل گرافیست حرفه ای بودن علاقه دارید، بهتر است حتماً در این زمینه تجربه و مهارت کسب کنید و این شغل را انتخاب کنید.

 

منبع: نیاز

نویسنده: پیکسیل / خرید و فروش عکس و گرافیک لایه باز

پیکسیل یک فروشگاه تعاملی و دو طرفه در پهنه وب جهان گستر است که برای دانلود رایگان، خرید و فروش تصاویر، طرح های گرافیکی لایه باز بر پایه استوک فوتو طراحی و راه اندازش شده است. تا بی نهایت با ما همراه باشید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *