نمایشگاه هنر ایران

خلاصه ای از زندگینامه “استیو مک کری” عکاس معروف آمریکایی

نمایشگاه هنر ایران: خلاصه ای از زندگینامه “استیو مک کری” عکاس معروف آمریکایی

استیو مک‌کری عکاس اهل ایالات متحده آمریکا است. وی در سال ۱۹۵۰ در فیلادلفیا متولد شد او تحصیلات خود را در زمینه تاریخ و سینما در دانشگاه پنسیلوانیا به اتمام رساند و بعد از اتمام تحصیلات عکاسی را به صورت سفارشی آغاز کرد.

در ابتدا در یک روزنامه محلی کوچک کار میکرد و از گرده همایی ها و مسابقات ورزشی که در مدارس برگزار میشد به صورت سیاه و سفید عکس می‌گرفت. ولی آثارش جذابیت لازم برای استخدام شدن در یک روزنامه بزرگ و متعبر را نداشت. از این رو کار خود را نیمه تمام رها کرد و این نقطه شروع سفرهای او بود. او عاشق سفر کردن است بطوری که میگوید اگر عکاس نمیشدم حتما جهانگرد بودم.

نمایشگاه هنر ایران: طی سفرهایش به شبه قارهٔ هند در اواخر دههٔ ۷۰ متوجه علاقه شدید خود به عکاسی شد. خود او می‌گوید: «به این نتیجه رسیدم چیزی که من را مجذوب می‌کرد سفر کردن بود، در نتیجه کارم را رها کردم. اما تا آن زمان تجربهٔ عکاسی رنگی را نداشتم و می‌دانستم که مجلات سراسر جهان خواهان عکس‌های رنگی هستند.» بنابراین او ۲۰۰ حلقه فیلم کداکروم با خود به هند برد.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا خلاصه ای از زندگینامه “استیو مک کری” عکاس معروف آمریکایی را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

78 + = 85