نمایشگاه هنر ایران

با عکاسی پردرآمد پاپاراتزی یا دزدکی (Paparazzi) آشنا شوید

نمایشگاه هنر ایران: با عکاسی پردرآمد پاپاراتزی یا دزدکی (Paparazzi) آشنا شوید

پاپارازی یا پاپاراتْزی (واژه ایتالیایی: Paparazzi) در لغت به معنای مزاحم و سمج می‌باشد که بیشتر به موجودات موذی و حشرات مزاحم اطلاق می‌شود.

پاپاراتزی به عکاسانی گفته می‌شود که کارشان تهیهٔ عکس‌های جالب و دست اول از چهره‌های سرشناس به‌ویژه سلبریتی‌ها، سیاستمداران، هنرمندان و ورزشکاران و نیز خانواده و نزدیکان آنان می‌باشد که درنهایت منجر به فروش این تصاویر به مجلات مختلف و کسب سود و درآمد هنگفت می‌شود.

معمولاً پاپاراتزی‌ها عکس‌های موردنظر خود را در مکان‌های عمومی اما به صورت دزدکی و پنهانی تهیه می‌کنند.

نمایشگاه هنر ایران: برای این منظور، با به‌دست‌آوردن سرنخ‌هایی از برنامه‌های عمومی یا خصوصیِ یک چهرهٔ سرشناس، این عکاسان در مکان و زمان موردنظر حاضر می‌شوند و عکس‌های عامه‌پسندی از این شخصیت‌های محبوب تهیه می‌کنند.

نمایشگاه هنر ایران: به‌عنوان نمونه، پاپاراتزی‌ها حضور جنجال‌برانگیزی در ماجرای تصادف و کشته‌شدن پرنسس دیانا داشته‌اند. این افراد همچنین در روز تولد فرزند آنجلینا جولی و برد پیت، با تهیهٔ یک عکس از نوزاد نو رسیده، هزاران دلار به جیب زدند.

واژه‌شناسی
«پاپاراتزی» (به ایتالیایی: paparazzi) یک کلمهٔ جمع در زبان ایتالیایی است و مفرد آن «پاپاراتزو» (به ایتالیایی: paparazzo) است. این واژه از سال 1960 به‌بعد، با به نمایش درآمدن فیلم سینمایی لا دولچه ویتا اثر فدریکو فلینی بر سر زبان‌ها افتاد. در این فیلم، عکاسی خبری بود که نامش «پاپاراتزی» بود. این واژه در ایتالیایی به پشه‌های سمج و مزاحم گفته می‌شود.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا با عکاسی پردرآمد پاپاراتزی یا دزدکی (Paparazzi) آشنا شوید را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

46 + = 51